Zákazníci nepotrebujú perfektnú voľbu, oni potrebujú tú jednoduchú. Zákazníci porovnávajú hodnotový prínos produktu či servisu a ich potreby. Samozrejme hlavným cieľom je priviesť zákazníkov k tomu aby svoj nákup zopakovali. Aby získali konkurenčnú výhodu, firmy zastavia konkurenciu vďaka vždy sa vyvíjajúcej jedinečnosti. Avšak zákazníci rovnako pravdepodobne nakúpia na základe domnienky len preto, lebo pri tom majú ten správny pocit. Ľudia zvyčajne chcú to, čo je pre nich jednoduché, ako napríklad výber produktu, ktorý vedie na trhu. Vybavené konkurenčnou výhodou, firmy nechcú ohroziť zákaznícke pohodlie a zvyk.
Takže ako sa získava konkurenčná výhoda? Po prvé, najprv sa staňte číslom jeden. Po druhé, už skoro nastavte ceny agresívne tak, aby ste získali podiel na trhu, čo dá firme nižšie náklady, vyšší relatívny podiel na trhu a vyššiu ziskovosť. Skoré zdieľanie výhod je dôležité. Ponúkanie produktov či služieb zdarma môže byť múdra taktika na vytvorenie zvyku u zákazníkov. Firmy musia udržiavať ich produkty up-to-date, ale zmeny musia byť predstavené takým spôsobom, že si nová verzia produktu či služby udrží konkurenčnú výhodu tej starej. Preskúmajte spoločnosť na vytvorenie procesov smerujúcich von a osôb, ktoré ovplyvňujú skúsenosti zákazníkov. Prípadne si môžete preštudovať skúsenosti zákazníkov - ich túžby a potreby, a potom môže spoločnosť prinášať procesy, ktoré spĺňajú potreby klientov a tým prinášajú v priebehu času značnú konkurenčnú výhodu. Zákazníci sú najšťastnejší, keď sú všetky obchodné procesy zosúladené tak, aby vyhovovali ich potrebám.
Teambuildingové programy a zážitkové biznisové hry sú efektívnym spôsobom vyzdvihnutia dôležitosti konkurenčnej výhody pre zamestnancov. Sú tiež skvelým spôsobom na rozvoj správania a myslenia smerom ku konkurenčnej výhode.
Pozrite sa na tento výber obľúbených programov.
Nenašli ste to, čo hľadáte?