Online učenie a gamifikácia učenia sa v poslednom desaťročí stali veľmi populárnymi vo vzdelávacom a firemnom sektore. Gamifikácia vytvára vzrušujúce, náučné a zábavné zážitky a ponúka dodatočné výhody, ktoré konvenčné systémy neponúkajú. Výhody gamifikácie sú vedecky dokázané. Výskumy ukazujú, že gamifikácia vo vzdelávaní zvyšuje angažovanosť, pridáva pocit úspechu a celkovo desaťnásobne zvyšuje zapamätateľnosť v porovnaní s tradičnými vzdelávacími metódami ako čítanie a počúvanie. Aplikovanie herných mechanizmov do teambuildingových aktivít skrátka preukázateľne dramaticky zvyšuje ich efektívnosť. Technológie hrajú v dodávaní teambuildingových programov stále väčšiu úlohu. Papier je nahradený digitálnymi nástrojmi, napríklad smartfónmi, tabletmi a GPS systémami.
Budúcnosť teambuildingu
Pri pohľade do roku 2019 bude najlepší a najefektívnejší teambuilding pochádzať z kooperačných VR hier, ako je napríklad The Infinite Loop, a aktivít, ktoré zahŕňajú high-tech veci, ako napríklad Red Alert (na obrázku dole), jeho prispôsobené hádanky a odpočítavanie.
Témy v štýle Escape room tiež zvyšujú svoju popularitu a umožňujú účastníkom vstúpiť do rôznych svetov, prijať fiktívne úlohy a zároveň rozvíjať užitočné zručnosti. Vynikajúcim príkladom je Outbreak - Escape the Virus, aktivita, ktorá žiada od účastníkov, aby zachránili svet pred smrteľným vírusom, využívajúc hádanky v štýle escape room v spojení s technológiou pre dosiahnutie úplného ponorenia, motivácie, inklúzie a zvýšeného zapamätania si naučeného.
Ako veda podporuje gamifikáciu vo vzdelávaní
Keď sa ľudia zúčastňujú na aktivitách, ktoré stimulujú ich telá a mysle, telo produkuje hormón endorfín. Endorfíny sú neurotransmitery, ktoré prinášajú pocity šťastia a motivácie, obzvlášť keď niečo dosiahnete alebo úspešne splníte úlohu. Najnovší Go Team program od Catalyst, Escape the Maze, je špeciálne navrhnutý tak, aby tento fakt využil. Tímom ponúkne výzvu a odmení ich za úspešné dokončenie, či už bodmi, virtuálnymi cenami alebo postupom do ďalšieho levelu. Toto uvoľňuje endorfíny a vytvára pozitívny pocit, čo podporuje zapojenie, motiváciu a úspech.
Endorfíny
Známym problémom zle navrhnutých teambuildingových programov je chýbajúca angažovanosť, čo spôsobí, že sa jeden či niekoľkí členovia tímu stanú pasívnymi pozorovateľmi. Pomocou gamifikácie, šikovného dizajnu a použitia technológie môžu byť všetci účastníci aktívne zapojení a endorfíny zaručia, že sa v priebehu hry angažovanosť ešte zvýši. Vedecké poznatky ukazujú, že endorfíny taktiež spôsobia, že si účastníci zapamätajú viac informácií. Toto je dôležitý poznatok pre navrhovanie teambuildingových hier, založených na technológii.
Či už počas konferencie alebo ako teambuildingový event, zahrnutie otázok a výziev, ktoré sa týkajú vášho požadovaného výstupu, zaistí zapojenie účastníkov, motiváciu a to, že budú schopní efektívne absorbovať informácie a dlhodobo si ich zapamätať.
Spätná väzba a potenciál na zlepšenie
Gamifikácia je skvelý spôsob pre tímy na získanie neustáleho, aktuálneho a automatického feedbacku. V minulosti museli tímy čakať na oficiálne vyhlásenie výsledkov či dokonca koniec aktivity, aby sa dozvedeli, ako obstáli. V technologických programoch Catalyst Global sú aktualizácie, spätná väzba a skóre v reálnom čase. Taktiež môžu účastníci dostať povzbudzujúce správy od moderátora hry či iných účastníkov prostredníctvom zabudovaného chatu.
Možnosť získania spätnej väzby kedykoľvek umožní všetkým účastníkom, aby to využili ako príležitosť na zlepšenie ich výkonu. Výskum ukazuje, že príležitosť na zlepšenie je dôležitým aspektom naplnenia a well-beingu. S ohľadom na to by mali byť hry využívajúce technológiu navrhnuté s výzvami, ktoré opakujú určitý súbor zručností. Catalyst aplikuje tieto vedecké poznatky pri vývoji na technológii založených programov. Najvhodnejšie je to aplikované v Go Engage hrách, ktoré sú využívané pri uvádzaní nových zamestnancov, zapojení účastníkov v priebehu konferencie a podobných príležitostiach.
V prípadoch, kedy výzvy nie sú iba čierno-biele, a preto je potrebný kontrolór hry, sa ukázalo, že využitie stupnice označenia povzbudí tímy k zlepšeniu ich výkonov a motivuje ich.
Použitie herných mechanizmov v teambuildingu zvyšuje angažovanosť, motiváciu, naplnenie a zapamätateľnosť poznatkov. Technológia pritom hrá stále väčšiu úlohu v teambuildingových programoch a má úžasný vplyv.