Príliš často organizátori a účastníci retreatov mimo sídla spoločnosti považujú tieto aktivity iba za ďalší míting, s pridaným bonusom dobrej večere alebo špičkového golfového ihriska. Je to však vynikajúca príležitosť na vybudovanie firemnej kultúry tým, že sa tím odlúči od každodenných tlakov, aby zvážili širšiu organizáciu - mimo známeho kancelárskeho prostredia. Napriek tomu mnohé z týchto firemných retreatov zlyhajú a nemajú trvalý účinok. Prečo? Pretože vyžadujú značné množstvo premýšľania a plánovania, ak majú byť úspešné - čas, ktorý mnohé organizácie nemajú. Štruktúra firemného retreatu je rovnako dôležitá ako logistika, napríklad miesto konania, program a cestovanie, aby sa zabezpečilo, že sa zamestnanci angažujú v rámci dňa a čo je dôležitejšie aj medzi sebou.
Prečo je angažovanosť zamestnancov dôležitá?
Program a agenda je spôsob, ako upriamiť pozornosť vašich zamestnancov a udržať ich angažovanosť počas celého retreatu. Stanovenie plánu a cieľov pre tento deň je dôležité, pretože iba to prinesie výsledky. Zamyslite sa nad tým, čo chcete dosiahnuť, nad správaním, ktoré chcete rozvíjať, alebo dynamikou, ktorú chcete zmeniť, a uistite sa, že sú určené vopred. Skúsenosti nám ukázali, že hoci mnohí sa rozhodnú mať voľne organizovaný deň s rozsiahlymi témami na diskusiu, často to nevedie k produktívnym rozhovorom. Premyslená agenda je oveľa účinnejšia, doplnená o ciele s jasnými výsledkami každej aktivity. Všetci účastníci by mali byť schopní ľahko pochopiť, ako ich diskusie pomôžu priviesť firmu smerom k jej konečným cieľom. Keď sa snažíte zvýšiť angažovanosť zamestnancov pri firemnom retreate, podpora a účasť vrcholových riadiacich pracovníkov môže určiť úspech alebo zlyhanie. Ako vedúci členovia tímu majú vo firme veľký vplyv, ktorý môže byť použitý na motiváciu ostatných, aby sa zapojili a taktiež dajú retreatu pocit dôležitejšieho významu. Ak sú zamestnanci aktívne zapojení, je pravdepodobné, že takí istí zostanú, keď budú späť na pracovisku.
Ako angažovať zamestnancov mimo pracoviska?
Prenajatie hosťujúcich inštruktorov alebo motivačných rečníkov je skvelý spôsob, ako podnietiť diskusie a odlíšiť retreat spoločnosti od pravidelných mítingov. Mali by ste sa však uistiť, že sú vhodní pre váš tím, a nie iba veľké mená vo svete moderátorov. Diskusia o všeobecnom cieli alebo účele retreatu s moderátormi, im umožní prispôsobiť prezentáciu zodpovedajúcim spôsobom tak, aby mohli prekročiť vaše očakávania.
Zábavné teambuildingové aktivity by sa nemali zanedbávať, najmä ak účastníci pravdepodobne budú sedieť na dlhých mítingoch. Energisery, interaktívne "breakout" sedenia alebo iné nové prídavky do programu môžu pomôcť rozbehnúť deň a podporiť motiváciu - môže to zahŕňať hudobné ice-breakers, súťaže alebo turnaje. Vo väčších organizáciách sú tieto akitvity užitočné na podporu interakcie medzi členmi tímu, ktorí zvyčajne nekomunikujú.
Zapojenie externého sprostredkovateľa na naplánovanie a organizáciu dňa, ako napríklad Team Building Asia, môže byť cenné pre tímový retreat. Môžu slobodne posudzovať a skúmať proces úplne bez akýchkoľvek vopred určených myšlienok o dynamike tímu. V ideálnom prípade budú súčasťou plánovacieho procesu, aby sa mohli oboznámiť s firmou a jej cieľmi, a aby sa ubezpečil, že deň bude účinný. Ak chcete zaistiť, aby tvrdá práca nevišla nazmar, je dôležité vytvoriť jasný plán ďalších krokov a príležitosti na spätnú väzbu po retreate. Konsolidujte akékoľvek poznámky a akcie do jedného dokumentu, ktorý sa bude šíriť všetkým účastníkom. Nezabudnite tiež zhodnotiť firemný retreat, a pozrieť sa na úspechy a zlyhania spolu so zlepšeniami do budúcnosti.
Kľúčové poznatky
Vložiť čas a úsilie do plánovania zaujímavého offsite eventu a zapojenie všetkých zamestnancov môžu skutočne znamenať obrovský rozdiel vo výsledku dňa. Úspešný tímový retreat môže mať oveľa širší dopad na spoločnosť, vytvoriť nové spôsoby komunikácie a udržateľné a pozitívne zmeny tímovej dynamiky.